dn. 6. czerwca 2018 r.
1 czerwca 2018 r. Dansk Supermarked Group, do której należy między innymi sieć handlowa Netto, zmienił nazwę na Salling Group.
Dansk Supermarked Group jest największym przedsiębiorstwem w branży handlu detalicznego na duńskim rynku. W skład grupy wchodzą obecnie sieci handlowe føtex, Bilka, Netto, Salling i Wupti.com. Od listopada 2017 r. jedynym właścicielem Dansk Supermarked jest Fundacja Salling, która odkupiła pakiet 19 proc. akcji od A.P. Moller-Maersk.
W ostatnich latach grupa intensywnie się rozwija, stawiając na akwizycje, poszerzające zakres jej dotychczasowej działalności. Pozytywne rezultaty przyjętej strategii pokazało pierwsze roczne sprawozdanie finansowe od czasu ponownego przejęcia firmy przez Fundację Salling. W 2017 rok Dansk Supermarked Group odnotowała bardzo dobre wyniki oraz wykazała rekordowy wzrost zarówno przychodów, jak i zysków. Tym samym osiągnęła najwyższy w historii udział w duńskim rynku, a w planie ma dalsze inwestycje, także w Polsce.
Poprzez zmianę nazwy z Dansk Supermarked Group na Salling Group spółka chce podkreślić, że nie ogranicza się do bycia siecią placówek handlowych, gdyż jej działalność jest obecnie znacznie szersza. Grupa w ostatnich latach rozwinęła wiele nowych rozwiązań on-line (Wupti, føtex.dk, Bilka.dk) oraz innych przedsięwzięć, takich jak oferta handlowa w systemie „zamów i odbierz” (Skagenfood), punkty gastronomiczne (franczyzowe kawiarnie Starbucks i bary Carls’ Jr. Burger). Strategia Grupy zakłada wejście w kolejne obszary aktywności: sprostanie nowym, wyznaczanym przez klientów trendom żywieniowym i zakupowym oraz przełożenie tych trendów na dostępność produktów w ofercie sklepów.
Wybór nazwy Salling ma szczególne znaczenie, ponieważ stanowi część historii firmy, jak i historii jej właścicieli. Ferdynand Salling rozpoczął swoją działalność w 1906 w Aarhus, gdzie otworzył pierwszy sklep. Jego syn Herman Salling założył Dansk Supermarked, otworzył føtex, Bilkę, Netto, a w końcu stworzył Fundację Salling.
Nazwa Salling łączy Grupę silniej z Fundacją, do której trafia część wypracowanych przez spółki zysków, które następnie przekazywane są na cele charytatywne: rozwój utalentowanych sportowców, banki żywności, kampanie społeczne. Ta prospołeczna aktywność ma bardzo duże znaczenie, jeśli chodzi o kształtowanie pozytywnego wizerunku Salling Group i należących do niej firm, w tym Netto.
Fakt przynależności do Fundacji Salling daje możliwość realizowania długoterminowych projektów, związanych z umacnianiem relacji z klientem – zarówno w sklepach Netto, jak i w nowych obszarach działalności gospodarczej.