Netto Polska to wywodząca się z Danii sieć handlowa, która w ciągu 26 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Największa firma handlowa w Danii ma w sumie blisko 1400 różnych sklepów, w tym m.in.: Salling, Fotex czy Bilka.
Pierwszy sklep Netto w Polsce powstał w 1995 r. przy ul. Emilii Gierczak w Szczecinie. Firma ma obecnie ok. 660 sklepów i pięć centrów dystrybucyjnych, zatrudnia ok. 10 tys. osób.
Ten stan posiadania daje duńskiemu detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Sieć jest dobrze znana w południowej, zachodniej, północnej i środkowej Polsce.
Posiadamy pięć centrów dystrybucyjnych:
MOTANIEC k. Szczecina
DOMASŁAW k. Wrocławia (2008 r.)
KOPYTKOWO k. Starogardu Gdańskiego (2013 r.)
TERESIN k. Sochaczewa (2021 r.)
GLIWICE (2021 r.)
Klientom doskonale znana jest maskotka firmy, którą jest terier szkocki Scottie, symbolizujący talent do oszczędzania.
Asortyment zakłada ok. 95 procent produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.
Głównym wyróżnikiem Netto Polska jest koncept dzierżawców. Są to stoiska piekarnicze oraz mięsne (ponad 100 firm) lokalnych firm, które są mocno rozpoznawalne w danym regionie. Aktualnie firma rozwija się w nowym koncepcie pod hasłem „Zakupy w skandynawskim stylu” i cyklicznie poddaje renowacji wszystkie istniejące placówki.