Lista zakupów

edytuj produkt

zapisz

Polityka Netto w zakresie jaj

Netto Polska to sieć handlowa należąca do duńskiej Grupy Salling, która zrównoważony rozwój ma wpisany w swoje DNA. Mając takie korzenie, Netto w Polsce podejmuje działania i dokonuje wyborów, które w wymierny sposób przekładają się na na generowanie pozytywnego i minimalizowanie negatywnego wpływu na otoczenie.

Jedną z takich decyzji była ta o całkowitym wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego, czyli tzw. „trójek”. Ten cel zrealizowaliśmy w listopadzie 2021 r., a zatem 4 lata szybciej niż pierwotnie zakładaliśmy. Od tego czasu na półkach Netto dostępne są wyłącznie jaja ściółkowe, jaja z wolnego wybiegu, jaja bio i jaja od kur zielononóżek.

Decyzja o rezygnacji jaj z chowu klatkowego podyktowana była troską o dobrostan kur niosek. Handlowanie w sposób odpowiedzialny to wartość nadrzędna zarówno dla Netto, jak i dla całej duńskiej Grupy Salling. Ta, już w 2020 roku, ogłosiła zobowiązania w zakresie rezygnacji z jaj z chowu klatkowego dla wszystkich rynków, na których jest obecna.

W kolejnym kroku Netto pracuje nad nad wycofaniem jaj z chowu klatkowego jako składnika w produktach marek własnych. Już w tej chwili w części produktów marki własnej Netto nie znajdziemy trójek. Mowa m.in. o majonezie marki Quallio, makaronach Tradycyjny Smak, wybranych daniach gotowych Twoje Bistro oraz waflach i ciastach marki Finton’s. Do ich produkcji wykorzystywane są jaja z chowu ściółkowego i z wolnego wybiegu. Celem Netto jest to, aby do końca 2025 roku jaja z chowu klatkowego całkowicie zniknęły ze składów produktów wszystkich marek własnych sieci.