dn. 23. marca 2022 r.
Blisko 650 sklepów, ponad 240 tys. mkw. powierzchni handlowej, 5 centrów dystrybucyjnych i 9000 pracowników – tak w liczbach wygląda nasza sieć po zakończeniu procesu konwersji Tesco. Dzięki przejęciu polskiej części biznesu Tesco, Netto awansowało z regionalnej do ogólnopolskiej sieci handlowej.
Rok temu, 16 marca 2021 r. UOKiK wydał zgodę na przejęcie części biznesu Tesco na terenie Polski przez Salling Group, właściciela sieci Netto. Wartość transakcji wyniosła aż 900 mln złotych. Wkrótce potem ruszyła przebudowa placówek Tesco na Netto, a pierwsze sklepy pod nowym szyldem zostały otwarte już w maju 2021 r.
Rok później, po zakończeniu konwersji, mamy prawie 650 sklepów. Blisko 250 z tych obiektów to dawne placówki Tesco. Sieć centrów dystrybucji zwiększyła się z 3 do 5. Obecnie zatrudniamy ok. 9000 pracowników, z czego 4000 to osoby, które dołączyły do zespołu Netto w ramach procesu konwersji.
To jest czas Netto!
Ostatnie 12 miesięcy było dla naszej organizacji niezwykle intensywnym czasem. Konwersja Tesco do Netto, jej złożoność oraz tempo, to proces, który realizowany był równolegle do podstawowej działalności biznesowej, czyli sprzedaży i obsługi klientów w istniejących sklepach. Po drodze pojawiły się liczne wyzwania, jednak nie stanęły nam na przeszkodzie, by przeprowadzić integrację Tesco z Netto w przyjętym terminie, a nawet ją przyspieszyć. Fakt, że w ciągu 12 miesięcy Netto zmieniło swój charakter z sieci regionalnej do ogólnopolskiej, zwiększając się o blisko 250 sklepów, jest zasługą ludzi – pracowników Netto i Tesco. Ich pasja, zaangażowanie i trud wkładany w codzienną pracę przełożyły się na doskonały efekt, z którego dziś możemy być dumni.
W przebudowę dawnych placówek Tesco Saling Group zainwestowała 750 mln złotych. Dzięki konwersji nasza sieć pojawiła się na wschodzie kraju – w województwach podlaskim, lubelskim i podkarpackim oraz wzmocniła swoją obecność w pozostałych regionach. Netto zadebiutowało w 119 miejscowościach, m.in. Krakowie, Zakopanem czy Białymstoku, docierając ze swoją ofertą do nowych klientów. Obecnie sieć jest najbardziej rozwinięta w województwie dolnośląskim, mazowieckim, śląskim, wielkopolskim i zachodniopomorskim.
Proces konwersji dobiega końca, ale nie wstrzymujemy działań skoncentrowanych na rozwoju i zmianach. Wręcz przeciwnie, stawiamy sobie kolejne cele i rzucamy nowe wyzwania. Rozpoczynamy proces modernizacji naszych placówek, by dostosować je do formatu nowoczesnego dyskontu, który jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów i współczesnych konsumentów. W 2022 r. planujemy otworzyć 15 nowych sklepów.
Wszystkie nasze nowo otwierane sklepy Netto utrzymane są w formacie 3.0. W sferze wizualnej to minimalistyczny wystrój wnętrz zapewniający komfort zakupów dzięki szerokim alejkom, neutralnemu oświetleniu oraz zastosowaniu naturalnych materiałów wyposażenia wnętrz. Obecnie w Polsce otwartych jest około 350 sklepów Netto 3.0.